Perjalanan Hidup Aku

~Coretan di kala suka duka ku bersama insan-insan sekeliling yang sentiasa di sisi ini walau dalam apa jua keadaan~

~Sayang Kamu Hingga Ke Syurga~

Wednesday, July 29, 2015

BERHARI RAYA DI SABAK BERNAM TAHUN NI.....

Tahun ni giliran beraya kat kg aku Sabak Bernam.Seronok bukan kepalang lg rasanya.Hihihih almaklumla beraya dengan mak abah n adik bradik yang lain

Yang semua balik...kecuali Atam n Alang.Atam kene kerja Alang pulak beraya di rumah mentua nye kt KL.

Along, Angah, Ude, Andak, Ateh, Awan dan Ucu semua dh berkumpul di Sabak Bernam.

Tahun ni juga aku jadi ketua masak....Adoiiiiiiii ponek n paneh! dari pagi smp ke petang dok memasak.Selalu along yg jadi ketua masak tp tahun ni lak along terpaksa bekerja kerana ramai staf dia yg dh start cuti.So dia cuti Raya hingga lepas raya.

Masing2 pulak berkumpul ni dengan menu tekak masing2.Merendang je sampai berjenis2....rendang hati untuk En asben, rendang daging utk awan, rendang udang untuk abah, rendang ayam utk semua. Lagi menu kuah kacang untuk semua.Yer la setahun sekali berkumpul mcm ni...penat pun rasa seronok.

Selesai masak maghrib trs berbuka.Menu berbuka kami ptg ni segala jenis rendang, kuah kacang serta nasi impit.Ade pulakkkkkk yg request suruh aku goreng bihun mcm semalam.Semalam aku goreng bihun sebungkus tk cukup.....arini msk 2 bungkus pulak.Solosai!!!!!!!

Heheheh...baru dorg tau..aku ni pun terror masak cuma aku cerdik sikit la...simpan skill tk tunjuk sebab kalau tunjuk skill...ini la padah nya.....heheheheh

Segala rendang dah siap.....kuah kacang sudah.....nasi impit sudah.....baju raya anak branak pun dah siap iron...rumah mak dah siap kemas.....

Sooooo..................

Bangun pagi ...kita rayaaaaaaaa....................................

SELAMAT HARI RAYA ...MAAF ZAHIR BATIN



































No comments:

Post a Comment